torsdag 6 februari 2014

Fröken Frimas krig del 2

Jag såg andra del av filmen" fröken frimas krig" . I filmen visade att hur många problem som fick de och hur  kan de lösa desse problem. Någon gav dem varor för deras shop, några människor hottade de också. Alex gick till landet med hans familj eftersom han vilja att lottie skulle glömt om kvinnasrättigheter och bli som gammelt lottie. Dagmar ville adopt Gunnar som fattig pjöke i filmen för att hans far misshandlat honom men hon fick inte eftersom hon inte var gift.

 Jag var glad att när jag såg att Dagmar fick möta med hennes gammalt kärlik som heter Herr Lenman och båda har bestämt sig gifta med verandra. Hon sa till Lenman att hon vill adopterer en fattig pjöke och bli hans mor. De ser glad ut med verandra. När hennes vänn vet om att Dagmar går gifta sig med Lenman så hon blev arg. Jag tänker att hon också gillade Dagmar.

Till slut i filmen var ledsen eftersom Herr Lenman var död.

Reflektion : Jag tänker att män blev rädd med Dagmar och andra kvinnor därför de bestämt att inte hjälp dem.

Reflektion : Jag hörde många gånger i indien att män har hotar kvinnor att inte säger något om dem till  polisen.

Avslutning . Jag tror att om mann vill bli framgångsrik så inte rädd med utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar