torsdag 22 maj 2014

Debatt argument

Vi arbetade Debatt argument nästan tre veckor. Vår läraren gav oss tre ämnen och varje student väljer ett ämne. Våra läraren delas oss i tre grupper där vi förberedd vårt argument. Jag valde dödsstraff och varför dödsstraffet är en viktigast straff.

Det var inte lätt i början att samla  information om dödsstraffet sedan Stina hjälpte mig och jag äntligen förstår . Det var verkligen mycket spännande och intressant. Jag gillar att jobba i grupp mer än att arbeta ensam eftersom alla kan hjälpa varandra. Jag lärde mig massor av nya saker till exempel om media och hur kan vi veta nyheten är rätt eller inte.

För mig den mest intressant delen är om läsa och förstå argument. Nu förstår jag Debatt betyder att du måste argumentera med fakta. I början var det tråkigt eftersom jag var förvirrad att välja argument eftersom jag blandad många argument i en tid, men när Stina förklarade jag förstod. 

Jag vill inte ha några ändringar eftersom allt var perfekt. jag bara vill ha lite mer tid att förklara och argumentera med mot tävlande. Jag är mycket nöjd med den här lektionen. Det var entusiastiska och nu vet jag om hur man gör Debatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar